Auteur Bericht

Index > Aanpassingen, hulp en hulpmiddelen > invalide parkeerkaart Wmo

hennetje
Geplaatst: Wo 16 Jun 2010 11:57 Reageren met citaat
Vaste gast Geregistreerd op: 19 Mrt 2007 Berichten: 396
Hoi,

Wie kan me helpen om hoe krijg je het voor elkaar een parkeerkaart te krijgen. In heb weer eens geinformeerd en hier krijg je hem als je in een rolstoel zit die heb je dus al aangevraagd. Of als je minder dan 100 meter kan lopen dus kan je zelfstandig je boodschappen doen kom je er niet voor in aanmerking. En pijn met lopen is geen reden.
Dus blijf ik maar ruzie maken met mensen als ze hun auto te dicht op die van mij zetten. Geschokt/Shocked Huilen of verdrietig/Crying or Very sad
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christine
Geplaatst: Wo 16 Jun 2010 19:43 Reageren met citaat
Kind aan huis Geregistreerd op: 05 Apr 2004 Berichten: 1777 Woonplaats: Zutphen
hennetje schreef:

Dus blijf ik maar ruzie maken met mensen als ze hun auto te dicht op die van mij zetten. Geschokt/Shocked Huilen of verdrietig/Crying or Very sad

Zelfs geparkeerd staan op een invalidenplek is geen garantie dat je ruimte genoeg hebt met in en uit stappen. Ik kan nog steeds niet normaal in stappen, deur moet ver open ga dan zitten en draai dan pas de benen naar binnen anders kom ik alleen met pin en moeite in.

Ik heb toentertijd gewoon een kaart aangevraagd, was voor mijn tripples en ik liep al met krukken, tijdens de keuring vroeg de arts wat de klachten en het vooruitzicht was, ik heb toen de kaart voor 5 jaar gekregen, inmiddels een paar operatie en een nieuwe heup verder heb ik nog steeds een verlenging gekregen, zoals de keurings arts zei "U word er niet jonger op dus Uw botten ook niet" nu heb ik nog een kaart tot 2012 en dan kan ik weer als ik dat wil en het nodig is opnieuw een verlenging aanvragen.

Het klopt wel van die 100 meter die moet je zelfstandig zonder hulpmiddelen kunnen lopen.

Succes met je aanvraag.

Christine.
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
hennetje
Geplaatst: Do 17 Jun 2010 06:58 Reageren met citaat
Vaste gast Geregistreerd op: 19 Mrt 2007 Berichten: 396
Christine schreef:

Het klopt wel van die 100 meter die moet je zelfstandig zonder hulpmiddelen kunnen lopen.

Succes met je aanvraag.

Christine.

Ik kan het niet aanvragen hier is de 100meter regeling ook met krukken.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jose
Geplaatst: Do 17 Jun 2010 21:55 Reageren met citaat
Modder eter Geregistreerd op: 17 Jul 2002 Berichten: 5173
Volgens mij is in heel nederland 100 meter niet kunnen lopen de regel.

Is soms best lastig die regels. Maar aan de andere kant zijn ze er niet voor niets.
Ik heb de kaart wel. Maar die kreeg in de tijd dat ik die honderd meter ook slecht met krukken kon lopen en lange afstanden in de rolstoel doorbracht.

Inmiddels heb ik hem voor 5 jaar verlengd gekregen waar er inmiddels nu al weer anderhalf jaar van voorbij is.

Deze dingen zijn altijd lastig. Soms hangt het ook af van je keuringsarts etc.

Sterkte met alles en overweeg voor jezelf of je de aanvraag echt wil doen.
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: