Auteur Bericht

Index > Ik heb heupdysplasie! > moet weer worden geopereerd.

manonhoi
Geplaatst: Vr 04 Jun 2010 19:09 Reageren met citaat
Net binnen Geregistreerd op: 01 Jun 2010 Berichten: 5 Woonplaats: ursem
ik had toen ik een baby was een heupdysplasie en een heupluxatie hiervoor kreeg ik een spreidbroek mijn klachten waren toen ook weg toen ik 4 jaar werd toen moest ik worden geopereerd aan mijn heupdysplasie. heel leuk vond ik het niet want mijn hele been zat in het gips en ik kon ook niet lopen. nu zijn de klachten weer terug ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en ben doorverwezen aan dr *** hij zij dat ik een zware afwijking had. en nu moet ik weeer worden geopereerd alleeen zie ik erg tegen de operatie op het is een ganz operatie wat moet ik hier van verwachten en zal de pijn wel weg zijn? ik had ook gehoord dat je een wondvochtslang moet en een urinekatheter doet dit eigelijk zeer?n ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen en kunnen adviseren ik heb bijvoorbeeld ook last als iik de heledag rond loop..

al vast bedankt

Laatst aangepast door manonhoi op Zo 13 Jun 2010 13:45; in totaal 1 keer bewerkt

Geplaatst: Vr 04 Jun 2010 20:02 Reageren met citaat
Stamgast Geregistreerd op: 27 Nov 2008 Berichten: 683 Woonplaats: Sappemeer
Zoals ik al had aangegeven heb ik zelf aan beide kanten een Ganz gehad. Een drain (wondvochtslangetje) heb ik beide keren niet gehad. Een catheter wel maar deze krijg je als je al onder narcose bent, hier vol je dus niks van. Het verwijderen van de CAD valt ook mee. Het is een zware operatie maar de pijnbestrijding is goed.

IK ben zelf in de afgelopen 2 jaar geholpen. Aan de linker kant is de pijn helemaal verdwenen nu is die operatie nog maar anderhalf jaar geleden. Wel heb ik er nu meer last van omdat jij zolang mijn gewicht moet dragen omdat ik mijn re-heup ng niet mocht belasten...
Over mijn re-heup kan ik dus nog niet zoveel zeggen. Van deze operatie ben ik nog steeds aan het revalideren. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

Sterkte met de voorbereidingen!

Geplaatst: Za 05 Jun 2010 10:27 Reageren met citaat
Kind aan huis Geregistreerd op: 14 Nov 2006 Berichten: 1228 Woonplaats: Hengelo
Hoimanonhoi
Ik heb wel geen ganz gehad, maar een "gewone"nieuwe heup, maar heb daar wel een wonddrain gehad, dat is een slangetje om het wondvocht af te voeren. daar merk je niets van, wordt tijdens de operatie ingebracht. Een katheter voert de urine af, zodat je niet hoeft te plassen de eerst dag na de operatie. merk je ook niet echt. het uithalen doet zeker geen pijn.
Weet je al wanneer je geopereerd gaat worden? Wel spannennd allemaal natuurlijk.

Nog even iets anders, je had het al eerder gedaan, de naam van arts en ziekenhuis met spaties ertussen geschreven. Dit mag dus niet!!
zie je vorige berichten, daar heeft Sandy (moderator) duidelijk een stukje bij gezet waar verwezen wordt naar de reden.
Niet meer doen dus.

Sterkte met alles
Profiel bekijken Stuur privébericht
manonhoi
Geplaatst: Di 22 Jun 2010 19:00 Reageren met citaat
Net binnen Geregistreerd op: 01 Jun 2010 Berichten: 5 Woonplaats: ursem
neee ik weet nog niet precies ze hebben namelijk 4 maanden wachttijd Verward/Confused

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsen

Ga naar: